gavlebo

Direktlänk till inlägg 19 mars 2016

Stressed out

Av Marica Thåström - 19 mars 2016 21:12

Jag vet... Jag vet... Jag är sämst på att uppdatera denna blogg... Men det är bara så jävla mycket nu. Skolan stressar skiten ur mig... Har typ en vecka på mig att skriva klart 2 delar på en hemtenta + en IT-uppgift som ska vara skriftlig på typ 2 sidor och som dessutom ska redovisas...
Är rätt säker på att jag håller på att typ springa in i väggen av all jävla stress...

Suttit halva dagen och pluggat, hällt i mig kaffe för att ens kunna funka som människa... Min sömn är helt fucked up. Somnade inte förrän typ 04 denna natt. Orkar inte med stressen, men vad ska man göra? Måste ju plugga för att kunna bli nåt i framtiden...

Värken har legat på runt 80 idag, Har därför varit fast i lägenheten, inte för att jag ville ut idag, det snöade som fan, snöar fortfarande... Orkar inte med mer vinter... Vill ha sommar, värme, slippa ha så här ont...
Vissa dagar undrar jag varför jag ens ska plugga till fritidslärare, varför jag ens tänker att jag ska jobba med ett så aktivt arbete. Jag menar... Risken för att min sjukdom utvecklas och blir ännu värre är stor... Vissa med EDS blir så sjuka att de inte kan jobba. Tänk om jag blir så sjuk? Vågar inte ens tänka på hur det kommer bli då... Jag är ärligt talat livrädd...


Men nu till nåt annat. Från och med på måndag ska jag testa att äta raw food en vecka. För er som inte vet vad det innebär så är det att ens kost består av mat som inte värmts upp, detta för att få i sig ännu mer näring, en del näring i mat försvinner nämligen då den hettas upp. I raw food kan man dessutom äta jättemycket! Man äter massa frukt, grönsaker, frön och nötter! Sjukt spännande att testa på. Min ena syster äter mest raw food så blev inspirerad att testa på själv.


Imorgon väntar ännu mer plugg, ska försöka bli klar med IT-uppgiften. Handlar om digitala verktyg i skola och på fritids. Jag skriver om YouTube. Gick hyfsat med plugget idag, fram tills jag fick en oroskänsla i magen. Ska inte gå in på detaljer om vad det berodde på. Men jag hoppas att allt snart kommer lösa sig. Vill att alla ska må bra,men det är en lång väg för oss alla att gå...

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marica Thåström - 29 juli 2016 23:18

Hej hej!Har idag haft en väldigt bra dag, chockerande nog.Så jag passade på att ta en riktigt lång promenad i Boulognern (stavning?) Var väldigt skönt att komma ut och träna lite, det händer allt för sällan numera. Hoppas på att jag kan göra samm...

Av Marica Thåström - 25 juli 2016 13:45


    Detta är en otroligt viktig video alla måse se!!Lisette Alfredsson står stark framför kameran och sprider det viktigaste budskapet någonsin.MIN KROPP ÄR INTE DIN KROPP.MIN KROPP ÄR MIN.   ...

Av Marica Thåström - 22 juli 2016 13:33


Well sen mitt senaste inlägg har mycket hänt.Men jag tänker inte skriva om det här för jag tycker inte att alla måste veta.Det som hänt är inom familjen och det är bara de som behöver veta.   Nu till det jag tänkte skriva om i detta inlägget.Jag ...

Av Marica Thåström - 4 juli 2016 12:54

Wazzup?!Nej.. Sluta.. Det var typ kul på 90-talet. Inte nu..     Vad händer i livet?Ja, med tanke på att uppdateringen här suger så kan ni ju förstå att det inte händer mycket i mitt liv just nu.Jag har sommarlov, vilket jag redan sagt, men ia...

Av Marica Thåström - 24 juni 2016 12:45

Som rubriken lyder. Jag rakade av mig mitt hår."Vafan säger du?!" Tänker ni nu.Japp! Jag har inget hår!   VARFÖR?Anledningen till att jag valde att raka av mig håret var för att det var så sjukt slitet. Jag skojar inte. Det ramlade liksom av tuss...


Ovido - Quiz & Flashcards